Ortodontik Tedavi Herkese Gerekli Midir?

8 Temmuz 2025 by aydinortodontist0
ortodontik-tedavi-herkese-gerekli-midir.jpg

Hastalarım bunu bana hep sorar, ben de şöyle söylerim. Kapanış bozukluğu, kalp, şeker, tansiyon gibi bir hastalık değildir, yani sizi öldürmez. Ancak dolaylı olarak hayat kalitenizi etkiler.

Örneğin ne kadar iyi bakarsanız bakın çok çapraşık dişlerin olduğu ağızları temizlemek zordur ve ileri yaşlarda çürük görülme olasılığı düzgün dişli bireylere oranla ciddi miktarda fazla olacaktır.

Kapanış bozukluğuna bağlı erken temaslar buna bağlı çeneyi kaydırma problemleri orta uzun vadede çene eklemi rahatsızlıklarına, bu da ağrılara ve yemek yemede güçlüklere neden olabilecektir. Tüm bunlar dolaylı olarak hayat kalitesini düşüren durumlardır.

Sadece fiziksel sağlık değil estetik bir gülümseme çoğu zaman ruh sağlığı üzerine de büyük katkı sağlar. Özellikle bazı kapanış bozukluklarında küçük yaşlardaki hastalarımız bize ağlayarak arkadaşlarının dalga geçtiği şikayetiyle gelir. Böyle zamanlarda her zaman hastalarıma bu sorunu kafasına takmaması gerektiğini, çok kolay çözeceğimizi anlatırım. Akran zorbalığının zorbalığı yapan kişinin kendi eksik yönlerini örtmesinin bir yolu olduğunu söyler bir yandan da bu şekilde motive etmeye çalışarak tedaviye başlarız.

Bu nedenle eğer imkanı varsa hastalarımın ortodontik tedavi olmasını öneririm ama asla zorunluluk yoktur. Koltuğumuza oturan hemen her hastanın ama az ama çok bu tedaviye ihtiyacı vardır. Son karar her zaman hastanındır.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *






© Copyright 2024 Şirin Yaylalı Altuntaş. Hakları Saklıdır.

Yazılım – Tasarım ve SEO Serkan Yıldız.